fredag 2 april 2010

God gärning

Nu har jag precis gjort en god gärning och hoppas på lite god karma.

Har precis haft besök utav en Imam och 11 muslimer. Imam är "huvudpersonen" i moskén. Det är han som leder de gemensamma bönerna och sångerna. Det är till honom man går för vägledning och vad han säger lyssnar de andra till. Man skulle kunna säga att Imam är den muslimska prästen.

Min thaifamilj ringde och berättade att minibussen de åkte med har gått sönder och de kan inte ta sig hem till sin by som ligger ca 40 minuter härifrån.

Jag fixade så att de kunde låna en utav dykcentrets pick-up bilar.

Kan inte låta bli att skratta. Ena stunden sitter jag här hemma och tittar på Amerikanska Robinsson och nästa sekund sitter 12 muslimer i mitt hus, iklädda de traditionella muslimska kläderna och min son börjar prata thailändska med syd-dialekt.



Så här såg det nästan ut hemma hos mig (fast vi hade då ingen vigsel, fniss). Eller någon så ful TV-möbel, fniss igen.

Inga kommentarer: