torsdag 29 april 2010

Sista dagen före stängning

Gårdagens middag med thaistaffen var riktigt trevlig. God mat och gott sällskap.

Jag var verkligen proppmätt när jag lämnade restaurangen. Det är alltid lika kul att äta middag med thailändarna på "riktiga thairestauranger". Igår var det en bra blandning på kryddstark mat och neutrala rätter. Godaste var nog en rätt med räkor, röd curry, lotusblomma & själva stammen av kokosträdet. Supergott.



Sedan åt vi även råa räkor som marinerats i massa chilli, lime o kryddor. Mycket spicy men väldans gott.



Personalen blev extra glad när företag gav dem ett varsitt guldhalsband som tack för ett bra arbete. Tess & Viktor fick thaipannkaka så de var oxå nöjda :-)

♦♦♦♦♦♦

Idag är det torsdag vilket innebär att jag ska på thailektion. Det är en tuff kurs. Vi håller på att lära oss de 5 olika tonlägena. Säger man ordet i fel tonläge så får det genast en ny betydelse.

Ett exempel - ordet "Pba" kan betyda 1. Kasta 2. Skog 3. Faster 4. Pappa

Jag är tondöv!!


♦♦♦♦♦♦

Idag är det även sista dagen före vi stänger restaurangen för 10 dagar. Imorgon blir det tömning av hela köket för ommålning och små reparationer. Sedan åker jag och personalen till Phuket över helgen. Därefter får alla ledigt 1 vecka och den 10 öppnar vi igen.

♦♦♦♦♦♦

Jag måste även berätta att jag är kär! Jag är kär i min vita iphone!!!

Tjolahopp,



Inga kommentarer: