söndag 25 april 2010

Lördagsgodis och tvåltömning

Min älskade son har fått ett fnatt och återigen drabbats av hörsvårigheter.

Fnattet är att han inte kan låta bli tvålen på badrummet. Trots att vi tydligt talat om att han INTE får röra tvålen så kan han inte låta bli. Under den här veckan har han tömt 750 ml nyinköpt barntvål inom loppet av 5 minuter. Samt en relativ ny handtvål är borta.

Så jag sa att det blir inte lördagsgodis denna veckan. Mamma måste använda pengarna och köpa mer tvål.

Varför Tess oxå blir drabbad är för att hon vid båda tillfällena varit med honom och tittat på utan att säga något till varken Viktor eller oss.

Igår var det lördag och frågan om godis kom upp. Jag sa att jag inte kunde köpa godis då pengarna ska gå till 2 nya tvålar. Då kom räddaren Tess. Hon hämtade sin plånbok och sa: - Jag kan betala godiset!

Sagt och gjort. Vi åkte till SevenEleven och Tess fick betala godiset åt både Tess och Viktor (Viktor har inga pengar i sin plånbok. Han är smart och stoppar dem i spargrisen direkt).

Nu hoppas jag att de båda förstår att de inte ska röra tvålarna!

Efter en dag med simskola, strandbesök, bad i lilla poolen här hemma och lek med kompisar så blir man lätt trött...



Idag ska vi åka och handla present för i eftermiddag blir det barnkalas. Tess är så mallig för hon fick en inbjudan utav en av de stora tjejerna på skolan. Hon fyller 9 år och Tess är bjuden. Det är stort!

Jag själv tycker det ska bli kul för jag är jättenyfiken på födelsedagsbarnet hus. Det ligger ca 30-40 minuter härifrån och ska vara helt magnefikt med havsutsikt.

Njut av söndagen!

Kramar i massor

Inga kommentarer: