fredag 16 april 2010

Raffels och bloggtorka

Hej,

Känner mig så tråkig. Känner absolut ingen blogginspiration trots att jag har massor att skriva om. Hur många roligheter som helst ifrån Singpore med shopping, Mässan och all god mat. Sedan hade vi Songkran. Samt att det alltid finns något att skriva om idioterna till rödtröjor i Bangkok! Eller flygkaoset som sker i Europa.

Men har man bloggtorka så har man. Jag hoppas att skriveriet kommer igång i nästa veckan när barnens kindergarten öppnar igen.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦


Det sista stoppet i Singapore var turistfällan Raffles. Det var mitt tredje besök där. För 29 Singaporedollar (145 kr) får man den klassiska drinken Singapore Sling (går man andra sidan vägen så kostar den hälften...). Eftersom jag inte tycker om drinkar så höll jag mig till en kall Carlsberg :) Rena festen eftersom vi inte har Carlsberg i Thailand.








Raffles "Long Bar" är känd för sin drink OCH att man får slänga skalet till jordnötterna på golvet. Som du säkert hört talas om så är Singapore en extremt ren och snygg stad. Du kan inte hitta något skräp på marken och varje morgon så städas gatorna och det är vanligt att se butiksägare svabba trottoaren framför deras shop. Renare stad har jag aldrig besökt!!

Kram
Sara

Ps. Kära bloggvänner, jag har inte glömt bort er!! Jag kommer snart och hälsar på!! Ds

Inga kommentarer: