söndag 18 april 2010

Saknar ni sommaren?



Kom då ihåg att ni får de här små rackarna på köpet!






Den här lilla rackaren attackerade mig när jag hoppade ur bilen för en stund sedan. Instinktivt slog jag på honom men han hade redan hunnit bita mig.

Det ser precis ut som en Denque mygga. De ser inte likadana ut som vanliga myggor. De har längre ben och vitfläckiga ben. Så om det blir tyst från min sida om ca 5-10  dagar vet ni varför. Då ligger jag på sjukhuset med dropp, hög feber, ont i rygg och alla leder och mår förjävligt!

Jag drabbades utav dengue feber för snart 10 år sedan. Det var oxå här i kära Aonang. Inte roligt.  Man mår ruggigt dåligt och eftersom det är ett virus finns det inte någon medicin som kan hjälpa dig.

Dengue feber slår i värsta fall ut de inre organen och jag fick problem och kissade blod i ca 1 månad efteråt och var väldigt yr. Sedan blev jag småprickig på benen då blodkärlen får bristningar.

Jag hade tur, fick en lindrig dengue och slapp sjuhusbesök. Däremot kom en sköterska hem till min bungalow och pga hög feber så var jag uttorkad och fick dropp.

Bli inte oroliga nu för att åka till Thailand. Jag har ännu inte hört att någon turist drabbats utav det. Oftast är det lokalbefolkningen som bor i skogstätt område och inte inne i centrum.

Nu ska jag gå ut och titta på kidsen som återigen ligger i poolen. Vi har spenderat eftermiddagen på stranden där jag fick mig en skön fotmassage :)

Inga kommentarer: