tisdag 6 april 2010

Hur tydlig måste man vara?

Min kära dotter har fått något ryck att skriva på väggarna. Eller sätta upp klistermärken. Eller stämpla på väggarna. Jag har från dag 1 varit tydlig med att klistermärken får bara sättas på ett ställe - en röd bokhylla, de har på sitt rum.

Som ni känner till så skrev hon på väggarna för ett tag sedan (här kan ni se resultatet...) . Därefter har det varit mycket klistermärken på väggar, skåp, väskor ja allt möjligt. Sist var det fjärilar stämplat på väggarna, ähhggghhh. Jag har sagt till henne att man får INTE sätta klistermärken på väggarna. Okej, sa hon. Jag lovar.

Iförrgår ser jag det här när jag ska bädda hennes säng:


Vi har satt upp våningssängen igen och helt plötsligt ser man världen på ett annat sätt...

Okej, jag har inte sagt till henne att man inte får sätta klistermärken i taket... Jag kunde inte annat än börja skratta - skitunge :)

Nu ska jag hoppa in i duschen. Sedan blir det en sväng in till Krabi Town. I eftermiddag ska vi åka till en pool och bada.

Kram

Inga kommentarer: