söndag 26 juni 2011

Ormar i Thailand



En sak som jag ALDRIG kommer att lära mig tycka om är ORMAR. Jag har lärt mig att accepterar deras existens och jag börjar inte gråta och skrika hysteriskt när jag ser en. Därmed inte sagt att jag inte tycker det är otäckt.

För ett par dagar sedan fick Maken slänga över en lång äcklig orm över muren då han låg och solade sig på våran uteplats.

Igår var Maken inte hemma och vad hittade vi då INNE i huset. Jo en orm. Det var faktiskt lite otäck händelse. Sedan en tid tillbaka har jag börjat sitta i en utav utemöblerna då jag tror mig få allergi utav vår soffa. Så för 4-5 dagar sedan bar jag in en fåtölj från uteplatsen.

Igår lekt Tess och Viktor kurragömma under stolen och så råkade stolen välta och då ringlade ormen ut från stolen. Jag får rysningar på kroppen när jag tänker på hur barnen hade reagerat om ormen ramlat på dem. Tur var väl att ormen inte var farlig (enligt Thailändarna). Den hade säkert klassats som farlig i Sverige.

Iallafall jag vågade inte gå nära den så jag skickade barnen ut på gatan för att kalla på någon thailändare. Kort därpå kom en thailändare och tog hand om ormen. Thailändaren skrattade lite. Kan väl förstå det eftersom ormen enligt han var ofarlig och att den kanske bara var 20 cm lång och smal som en sticka. Han hade nog förväntat sig en kobra eller nått :)

Det jag nu funderar över är om ormen har legat där de senste 5 dagar medan jag har suttit i stolen!!

8 kommentarer:

Mrs Moet sa...

Herregud vilken orm!
Jag hade dött om jag hade sett den.

Kram Åsa

Anna sa...

haha..du behvöer ju itne fundera på vad som KUNDE ha hänt...nu hände det ju inget :)
Fast jag förstår dig..hade oxå fått panik!!
Midsommar var bra, men det var trist väder och tyvärr gör det ju lixsom halva midsommaren!

kram kram

Birgitta sa...

Du har ju lyckats att få den lilla plutten att se jättestor ut. (Jag såg den)

Anna S sa...

Y A C K!!!
Jag är inte så känslig men USCH OCH FY för ormar i trädgården, eller än värre inne!!
Jag höll på att göra köttsoppa av en kopparorm idag när jag klippte gräset. Men den hann åla iväg.

Men varför tror du att du är allergisk mot soffan? Vad är det för soffa?

Pusssssssssss

Mia sa...

Sv: förlåt för sent svar :(
Tack så mycket! Julia är lite "bossy" men inte så mycket :)
Vi åker på söndag till Bangkok, ska vi tag med dinkel?

Linda sa...

Hmm, var försvann min kommentar då tro?
Iaf., så hade jag dött om jag hittat en sådan orm inne hos oss, ormar e verkligen det värsta jag vet.
*ryset*
Kram

Anna's kitchen sa...

Usch, jag ryser. Hua. Här är det giftiga spindlar man ska ha respekt för, äckligt det med.
Jag skriker varje gång vi får någon större variant inne i huset.
Kram

Katinka sa...

Fy så läskigt, jag hade reagerat precis som du! Här hemma är det ormår i år, massor av huggormar och artiklar i tidningen om ormbitna personer. INTE kul alls med alla små barnbarn på besök och hunden som springer överallt! Tur att det gick bra i alla fall.