måndag 19 april 2010

Oförstående mamma

Just nu gör det lite ont i mammahjärtat.

Tess har sin kompis Josie här och allt Tess kommer och fråga mig om blir svaret Nej. Det är inte det att jag är hård utan det är bara så opassande frågor. Sista gången Tess frågade och fick nej så började hon gråta och säger, jag vill ju bara vara en snäll kompis.

Här kommer några exempel:

- Mamma kan jag få lite pengar? Josie vill ha en glass men jag ska inte äta den. Det är Josie.
- Mamma Josie vill ha chips. Får hon det?
- Mamma får jag ta den här boken i poolen?
- Mamma får vi ta in grannens katt i huset?
- Mamma får vi ta en av mina fiskar och lägga den i poolen?
- Mamma... osv...


Om ni undrar varför vattnet ser så smutsigt ut i den lilla baljan beror det på att Tess tryckt ut en halv flask med solskyddfaktor-lotion (som var nyinköpt!).

Ikväll blir det fiskbullar till middag så jag tror att jag vinner tillbaks Tess hjärta igen ♥. Det hoppas jag för just nu är jag inte en populär mamma.

Inga kommentarer: