fredag 19 mars 2010

Otäck händelse

Läste på aftonbladet.se om ett hus som helt plötsligt kolapsat och delar av tak och väggar ramlade samman.

Som tur var så blev ingen skadad, bara chockade.

 
(bild från aftonbladet)

Riktigt otäckt.

♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦ ♦♦♦

Borde nog åka förbi vår tomt idag och se hur det går på husbyggarfronten. Så här såg det ut sist jag var där:



De har borrat ner "grundstolparna" och nu ser det ut som att de håller på att fixar för gjutning av grunden.

Ser ni våra grannar bakom oss? Precis, vi har inga! Det är bara ett stort gummiplantage, vilket är perfekt. Det ger mycket skugga vilket gör det mer behagligt att vistas i vår pyttelilla trädgård vi kommer att ha.

Nu ska jag sätta mig och fixa mitt CV för det behöver tydligen banken??!! Hmm?? Samt en resume över företagets utveckling över åren. Så med andra ord ska jag spendera några timmar på ordbajseri!

Om vi inte hörs mer idag så får jag önska dig en riktigt trevlig fredag och en härlig helg!

Kramar



Inga kommentarer: