måndag 15 mars 2010

Tess 5 års kalas

Igår firade vi Tess, som fyller 5 år imorgon. Hon hade sitt barnkalas på Nopparathara stranden och det blev ett mycket lyckat kalas.



Jag är inte säker på hur många det var som kom men jag tror att det blev runt 25 barn med sina föräldrar. Alla blev mätta och belåtna av maten som bestod utav kycklingklubbor, korv på pinne, potatissallad, greksallad och sticky rice.

Det var perfekt väder och barnen kunde springa omkring och leka fritt. Vi vuxna kunde slappna av (inte jag då eftersom jag ville vara den perfekta mamman och fixa och dona).

Det var ett par höjdpunkter under kalaset. Enligt Tess så var det bästa att så många kompisar kom eftersom det innebär att hon fick jättemånga presenter. Det andra var tårtan (som min granne återigen var så snäll och gjorde).


Att hålla en gräddtårta intakt i 30+ grader är inte det lättaste. Det gick dock men en stor frysbox fyllde med is.

Den tredje höjdpunkten var fiskdammen som i år blev lite omgjord. Barnen fick fiska i poolen. Vi är den enda familjen som har fiskdamm på barnkalas och det är jättepopulärt :)



Kalasandet höll på i 3 1/2 timme. Sedan gick solen ned och det blev beckmörkt. Tess har ännu inte hunnit leka med sina nya presenter då det var läggdags så snart vi kom hem. Det var en lycklig stor tjej som gick och la sig igårkväll.

Normala fall kommer alltid barnen in och väcker mig på morgonen. Imorse kom inte Tess så jag trodde hon sov. Så jag lät henne sova lite längre och när jag gick in för att väcka henne så var hon vaken. Då berättade hon att hon låg och väntade på att vi skulle komma in och sjunga för henne. Hon trodde det var hennes födelsedag idag. Söta tjejen. Imorgon är det stora 5-års dagen. Då blir det sång och frukost på sängen.

Fler bilder kommer imorgon :)



Inga kommentarer: