tisdag 2 mars 2010

Försök förklara för en Thailändare hur -20 grader känns...

Har precis försökt förklara för 3 av min personal hur det känns med -20 grader.

Allt började med att de sa att de ville byta med Sverige just nu. Då skrattade jag och sa, nej det vill ni inte. Just nu är det väldigt mycket snö, is och kallt. JAAA vad roligt. NEEEJ det är inte så roligt som ni tror. Så började jag försöka få dem att förstå kylan. Jag började med vårat Heinekenkylskåp som är -3,7 grader.





De stoppade in handen och tyckte det var okey. Därefter gick vi till glasskylen som är -18 grader. Så här kallt är det och lägg sedan till lite vind.

Då var det inte lika roligt längre. :)


(bild lånad från halkbana.nu)

Därefter kom vi in på bilkörning i snö och halt vägunderlag. Försökte förklara vad en halkbana är när man tar körkort. De tror sig förstå men det tro jag sannerligen inte att de gör. De klagar när det är 25 grader här under lågsäsongen,haha.

Inga kommentarer: