måndag 1 mars 2010

Wasabi-nötter

Imorse vaknade jag och hörde barnen spotta och frästa och viskade mellan varandra. Jag går ut i vardagsrummet och hittar dem i soffan med de märkligaste grimaserna man kan tänka sig. 

Det visade sig att de varit och nallat i påsen med Wasabi-nötter. De trodde det var vanliga nötter men ack så fel de hade. HAHAHAHA nu har de nog lärt sig att man inte ska gå i mammas & pappas skåp och nalla utan att fråga först :)



♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Igårkväll fick jag den glada nyheten att jag vunnit ett halsband hos Melwinsmamma. Nu ska jag bara bestämma mig för vilket tema och budskap halsbandet ska ha. Spännande! Tack Melwinsmamma :)

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Nu ska jag värma på maten sedan igår. Gjorde en enkel köttfärsgratäng och det blev halva gratängen kvar. Den blev så god så jag äter den gärna idag igen.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Imorgon är det skola igen. Dags att återgå till jobbet efter 3 dagar här hemma. Har varit en lugn och härlig helg (och måndag) med hela familjen. Det är skönt att ha maken hemma. Första tecknet på att säsongen börjar trapp av.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Nä, nu var det maten som kallade...

Kram

Inga kommentarer: