onsdag 10 mars 2010

Hemma hos

Ska jag berätta en liten hemlis??

Vi har skaffat en städerska. Hon kommer på onsdagar dvs en gång i veckan. Idag var det hennes fjärde gång. Hon kommer under dagen när vi är på jobbet/skolan och det är rena himmelriket att komma hem.

Redan när jag kör upp på uppfarten så ser jag att hon varit här. Hon sopar nämligen ute oxå (thailändare är väldigt noga med att sopa utanför huset).

När jag öppnar dörren möts jag utav en härligt fräsch nystädatlukt. Skorna står uppstaplade och jag skulle kunna äta direkt från golvet. T.o.m barnen lägger märket till det och har varje gång sagt- ohh vad fint det är här hemma.

Så dagen i ära (nu när det är nystädat) så bjuder jag på lite hemma hos bilder :)



Jag fick en liten utmaning utav Tant Ulrika. Hur ser det ut bland schampo/tvål hyllan i duschen. Eftersom städerskan varit här idag så stod de fint uppradade.



Det blev ingen strand idag. Vi åkte direkt hem. Så just nu sitter hon här brevid mig och det går saaaaaaaaaaaaaaaaaaakta och det blir mycket suddande...

Snart ska jag duka upp för middag. Det blir "Fried rice with chicken" som jag tog med hem från restaurangen.

Kram kram

Inga kommentarer: