måndag 29 mars 2010

Goooood mooooorning Aooooooooonaaaaaaaang

och godmorgon kära läsare!

Jag hoppas att du har haft en härlig helg?!

Själv var min lugn och skön. Har inte gjort så mycket. Det enda som är nytt är att jag stått i köket flera gånger. Jag vet inte vad det har tagit åt mig. Börjar ju bli värsta husmor. Igår gjorde jag en köttfärssoppa som fick stå och puttra som vi ska äta idag. Sedan blev det hemmagjorda hamburgare. Det var menat att vi skulle grilla dem men tiden bara sprang iväg och vips så hans det inte med. Det tar lite tid att tända grillen här. Man har ju inga fina grilltändare eller brassetändare som hemma. Här får man köra på cocosnötsfibrer eller wellpapp.

Tess och Viktor är båda väldigt hostiga och sover dåligt om nätterna men är förövrigt pigga så de fick gå till kindergarden imorse. De går bara den här veckan sedan har de Songkran lov i 2 veckor. Songkran är det thailändska nyåret som alla förknippar med vattenkrig.

••• ••• ••• •••

Efter jag lämpat av kidsen åkte jag förbi husbygget. Det går sakta frammåt. Nu har det iallafall kommit fler byggarbetare och de har byggt sig ett litet bostadsområde. Så här bor de:




Nu ska jag ta och "googla-golv". Vet fortfarande inte om vi ska köra på ljus eller mörkt golv på bottenvåningen.

Efter mitt "googlande" ska jag ta och jobba lite oxå ;)

Kram

Inga kommentarer: