söndag 7 mars 2010

Betalat handpenningen!!

Igår var vi inne i Krabi och skrev på "pre-sale contract" och la första betalningen på vårt nya hus!!!

Jag känner mig så glad och livet leker.


Jag vet till 100% att den här känslan kommer att förintas utav ett avslag från banken, gällande lånet. Jag vet att vi kommer att få kämpa och ilskan och frustrationen kommer att ta ut sin rätt MEN jag vet att i slutändan kommer det att bli jättebra och lånet går igenom. Om det blir samma bank eller ny vet jag inte men det kommer att bli bra. Vi kommer att få vårat hus. Få och få, vi kommer att få äran att betala för huset,haha. Vägen dit kommer dock att vara bumpig.




Just nu känns det SÅÅ bra. Jag gör inget annat än att planera i huset. Det enda som sätter stopp för planerandet är plånboken. Jag måste nog inse att jag inte kommer att få huset i det skick jag vill vid inflyttningstillfället. Jag måste nog redan nu sänka mina krav och inse att man får "bo in sig" och köpa saker efter hand. På nått sätt så är ju faktiskt det roligt oxå. För egentligen hur kul vore det att flytta in i ett helt perfekt och färdigt hem. Jag tror man skulle tycka det var tråkigt efter ett tag och man då hade börjat planera för nya förändringar. Jag tror aldrig att man är helt nöjd.

Det jag gör just nu är att planera inför kommande Singapore resa. Stefan ska åka dit på Sydost-asiens dykmässa med företaget. Jag ska följa med som lyxhustru dvs shoppa, äta gott och njuta. Jag skulle möjligtvis kunna hjälpa till och dela ut en och annan företagspenna, vid vår monter ;)

Så vad har dykmässan och Singapore för nått att göra med huset?? Jo i Singapore finns det 2 IKEA-varuhus!! Jag är helt övertygad om att jag kommer att behöva besöka båda två. Jag har redan börjat göra en inköpslista. Problemet är att jag inte kan ta med några stora saker så som möbler. Däremot så kommer väskan att fyllas med snygga och roliga textilier. IKEAs metervara är både prisvärda och fina tycker jag. Särskilt när man bor i ett land där de absolut inte har någon som helst smak när det kommer till tyger med motiv på. Utbudet är obefintligt! Visst, du kan få tag på det i tex Phuket eller Bangkok men då får du betala svindyra pengar för att det är importerat och designvara.


Nä, tacka vet jag IKEA. I ♥ IKEA!!!

I ♥ IKEA        I ♥ IKEA                    I ♥ IKEA                      I ♥ IKEA         I ♥ IKEA     I ♥ IKEA
                  I ♥ IKEA         I ♥ IKEA                  I ♥ IKEA             I ♥ IKEA   I ♥ IKEA                I ♥ IKEA                  I ♥ IKEA             I ♥ IKEA             I ♥ IKEA



Inga kommentarer: