fredag 26 mars 2010

Bebis besök och valpar

Nä, jag är inte gravid :) Vi är jättenöjda med 2 snorungar, jag menar underbara barn :)

Vi har haft bebis besök utav Phoo, dottern nr 1 (äldsta dottern) i thaifamilj. Så gosigt. Tess och Viktor ville självklart hålla lilla tjejen Johanna.



Ser ni våra fula galler på fönstrena! Jag hatar dem men är ett nödvändigt ont, för vår säkerhet. Av någon konstig anledning så sker alla inbrott nattetid när man ligger och sover. Jag vill inte vara med om det igen. Det var som en dålig mardröm som fortfarande förföljer oss.

Jag vet ännu inte hur vi kommer att göra i vårt nya hus. Jag vill verkligen inte ha galler. Jag tror att vi kommer att installera larm på varje enskilt fönster samt införskaffa oss en liten hund. Hund är vad alla rekommenderar oss men det är ett problem. Då kommer troligtvis inte vår thaifamilj på besök eftersom de är muslimer. Och muslimer får inte vidröra hundar (blöta hundar). Hundar är enligt deras religon smutsiga djur och går under klövdjur (som grisar och de äter inte griskött).

En sådan här liten hund är iallafall vad jag funderar på.




Någon som har en sådan hund eller har erfarenhet av dem? Några tips?

Inga kommentarer: