onsdag 7 oktober 2009

Tisdag & Onsdag

Igår var ingen bra arbetsdag. Massa räkningar som behövdes betalas och en lågsäsong som varit så låg, så låg. Inga turister alls denna sommaren vilket resulterar i ingen inkomst. Jag går bara och väntar och hoppas att säsongen snart drar igång så att det blir lite rullijans.

Däremot när jag hämtade kidsen på skolan så började jag och ett par andra förädrar prata om Mahjong. Det slutade med att vi direkt åkte hem till en av familjerna och vi vuxna började spela Mahjong. Vi är alla nybörjare och det slutade med att vi alla gillade det skarpt och ska träffas 1 ggr/veckan och spela (och dricka en öl eller två). Barnen tycker oxå om det för de får leka tillsammans. Det är bara Viktor så är lite tjurig och han totalvägrade igår och ville bara åka hem och insisterade på att sitta i mitt knä och gnällgråta. Mina barn är minstingarna och det är alltid jag som måste åka hem först :( Men jag hann vinna 2 gånger :)



Men igår gjorde det inte så mycket att vi fick åka hem tidigare eftersom jag skulle ut på middag med min Oxford-väninna. Min kära man kom hem tidigt (19.00 är tidigt i vårt hushåll) och jag åkte iväg och hade en mycket trevlig kväll med mat och ett par kalla öl.

Idag skiner solen nästan igenom molnen. Tror det blir en sväng ner till stranden efter skolan så barnen kan springa omkring och leka. Inget badande då det är förmycket vågor. Så här ser det ut mest varje dag:



Sedan ikväll så blir det inlines/cykelkörning med ett gäng andra barn m föräldrar (om det inte regnar).

När barnen gått och lagt sig så ska jag försöka kolla på lite svensk TV. Måste ju se vad Anna Anka hade för sig i måndags. Hann ju inte kolla på det igår eftersom jag var tvungen att jobba på dagen och sedan var jag ute på kvällen.

Hoppas ni alla får en härlig dag.

Jag kommer och hälsar på er alla under dagen.

Tack för alla goa och roliga kommentarer.
Det förgyller min dag så snälla fortsätt skriva!

Kram
Sara

Inga kommentarer: