tisdag 27 oktober 2009

6 månader



Min trognaste läsare, av min blogg, var min mamma. Jag saknar hennes kommentarer så mycket.

Idag är det 6 månader sedan hon tog sitt sista andetag.

Jag vet att jag aldrig kommer att få tillbaka henne men det är svårt att acceptera. Det sägs att det första året är jobbigast. Man måste gå igenom alla högtider, minnesdagar och alla roligheter man brukade hitta på.

Snart kommer min födelsedag upp och det känns jätte jobbigt. Nu tänker väl du att jamen, din mamma bodde väl i Sverige och du i Thailand? Ja, det stämmer men det innebär inte att saknaden är mindre för det. Jag och min mamma var mycket flitiga mailare, sms:are och sedan är man inte längre än ett telefonsamtal ifrån varandra.

Min mamma fick en stroke eller hjärnblödning som det även kan heta.

Visste du att var 17:e minut får någon i Sverige stroke?!

Som ni ser så har jag döpt en mapp till "Mamma" för jag vet att det kommer att komma fler inlägg om henne :)

Massor av kramar till min mamma och alla andra som vill ha en kram,
Sara

Inga kommentarer: