fredag 16 oktober 2009

Baka bröd till Halloween

Vad sägs om det här brödet på Halloween festen???



Eller varför inte det här...



För konstnären Kittiwat Unarrom började det hela som en tävling på universitet och nu är det hans heltidsjobb. Brödstumparna (?) säljs för upp till 500 dollar stycket, ca 3.650 kronor styck och det är fullt ätbara!



Hade bageri funnit lite närmare Krabi, där vi bor, så hade jag helt klart gjort ett besök. Jag visade min personal artikeln som jag hittade på internet (finns många träffar på Khun Kittiwat) och de nickade instämmande och säger att det är helt sant och han har många besökare på hans bageri.

* * * *

Nu vill jag önska er alla en riktigt härlig fredag och en trevlig helg!

Själv ska jag ta ett ryck här på kontoret och ikväll vankas det beach volleyboll.

Kram
Sara

Inga kommentarer: