måndag 12 oktober 2009

Min helg

I fredags skrev jag att jag skulle ta det lugnt på kvällen och ha filmkväll med kidsen. Så blev det inte då The big boss för en av researrangörerna anlände. Så jag bjöd in dem på middag på restaurangen. Tack och lov så blev det ingen sen kväll. Var hemma redan 00.30.


Viktor & Tess med sin övernattningskuddar. Glada för att de får åka pickup-bilen istället för vår vanliga bil.

Lördagen så åkte Tess & Viktor till thaifamiljen och stannade där över natten. Så jag hade hela dagen för mig själv. Jag och Oxford-väninnan tog moppen och åkte runt och lekt turister. Vi körde omkring på upptäcktsfärd på små vägar och hade riktigt roligt. Vi var ute i över 4 timmar. Så skönt att inte ha några förpliktelser, ingen telefon som ringer eller någon man som jagar än ;) På kvällen åkte jag och spelade Mahjong framtill 01.00.

Mellan 01.00 - 04.20 låg jag vaken och var redo med min stekpanna. Jag ryckte till för minsta ljud och när jag gick upp på toan vid 04.20 så visste jag att jag äntligen kunde somna. För runt 04.00 kliver 1/3 av Aonangs lokalbefolkning upp och ber (muslimer) sedan går de inte och lägger sig.

I söndags vaknade jag 10.30 och åkte ner till Subway och åt brunch med en Oxfordväninnan. Sedan saknade jag barnen så jag åkte och hämtade dem. Möttes av två glad barn som bombaderade mig med kramar och pussar. KÄRLEK!

Lagom hemkommen så kom mannen hem och vi lagade middag tillsammans, var ute och lekte med kidsen och hade en mysig söndagkväll.

Jag och barnen har haft en kanon helg. Mannen däremot var ledsen imorse för att han missat hela helgen.

* * * * * * * * *

Nu är klockan snart 19 och jag sitter på jobbet igen. Jag är mycket glad för att Oy, våran barnvakt, är tillbaks igen. Jag trodde att jag "förlorat henne" då hon inte varit hos oss mer än 2 kvällar sedan i sverigesemestern i somras. Hon är gravid och mått dåligt och inte verkat velat jobba. Så jag var jätteorolig för att stå utan barnvakt nu när säsongen drar igång. Men nu mår hon bra och vill jobba. Hon har saknat barnen och mina kids har saknat henne jättemycket. Mest har nog jag och min man saknat henne *ler*.

Om en timme så kommer ett gäng reseledare hit på middag som jag ska "ta hand om". Första tecknet på att säsongen snart drar igång. ME LIKE!

Njut av måndagkvällen,

Sara

Inga kommentarer: