fredag 9 oktober 2009

Fredag och en dag kvar....

.... tills jag får äta GOOOOOOOODIIIIIIIIIIIIIS!

(Bild från alltomstockholm.se)

Jag har inte ätit godis under hela veckan. Jag är bäst! Nytt personbästa tror jag allt.

Om jag nu är för lat för att träna så får jag ta till andra metoder. Jag har nämligen börjat få en degmage! Ni som känner mig vet ju att jag har kallats plankan, stickan, tunnis, myggan osv och har kunnat äta precis vad jag velat under hela mitt liv. Den tiden är nu förbi. Det stämmer vad de säger om det magiska numret 30. När man passerar 30-års strecket så är det kört :) Jag ska nu försöka hålla mig till lördagsgodis som barnen och jag har fått större förståelse för min dotter :)

Idag skiner solen och jag vaknade på strålande humör. Hela familjen satt ner och åt frukost tillsammans. Det blev havregrynsgröt (inte gott men bra) och kaffe. Sedan gjorde vi Tess läxa (jag glömde bort att kolla skolväskan igår...), lekte lite och sedan till kindergarden. Viktor ville inte vara där idag. Han ville vara med mamma på jobbet istället så han var lite ledsen när jag åkte. Sötnosen :)

Ikväll har jag inte bestämt vad vi ska göra. Jag har inte direkt lust att spela beachvolleyboll. Det blir så sent och det blir ingen tid för fredagsmys i soffan. Vi har gjort mycket den här veckan och kidsen verkar lite små trötta så jag tror vi stannar hemma ikväll och äter popcorn.

Imorgon åker mannen till Phuket igen och stannar över natten. Blärk vad jag avskyr att vara hemma själv. Sist så var det ju inbrott i huset bakom mig.

Min thaifamilj som jag kallar dem. Familjen som har tagit hand om både Tess & Viktor före de började på kindergarden. De vill att kidsen ska följa med dem och sova över hemma hos dem i morgon. Normalt sätt brukar jag aldrig tveka men nu vet jag inte. Jag vill nämligen inte sova själv. Min man frågade vad det är för skillnad att ha barnen hemma kontra sova själv. Han menar vad kan barnen göra om det står en man vid fotändan? Visst det stämmer men det är så mysigt att ha dem sovande hos mig i sängen och på något sätt så känns det bättre.

Imorgon kväll är jag även hembjuden till min kanadensiska väninna för att spela Mahjong. Det är jag, kanadensiskan, fransklärarinnan på skolan samt Tess & Viktors lärarinna som är från philipinerna. Vi alla är "män-lösa" imorgon så vi tänkte ha ett knytkalas och vi vuxna spelar Mahjong och barnen kan leka tillsammans. Det bästa är att de har det så stor och massa utrymme för barnen att leka utomhus och om de blir trötta kan de lägga sig och sova.

Söndag ingenting inplanerat. Jag tycker det är skönt att lämna en dag öppen.

Vad ska du göra i helgen??

Massa kramar från en glad & pigg
Sara

Inga kommentarer: