lördag 3 oktober 2009

Lördag och sjukt barn


Dagen blev inte riktigt som vi hade planerat. Viktor vaknade på 40 graders feber så det blev en hemma dag för honom och mig.

Tess däremot åkte iväg till en kompis för att senare åka iväg på barnkalaset (tack för att barnens kompisar har snälla föräldar som ställer upp och kör när man själv inte kan). Mannen åkte och jobbade imorse och när han kom hem ikväll så åkte jag och slöt upp till barnkalaset. Det blev bara en kort sväng då jag är lite sliten sedan gårdagen.

Gårdagen blev inte heller riktigt som vi hade tänkt oss. Mannen kom tyvärr hem lite sent så vi hann inte åka ner till beach volleybollen så jag och Tess fick åka direkt till festen. Jag hade längtat efter den berömda Chili con carnen och var vrålhungrig. Vad tror ni har hänt. Chili con carnen hade fått ett fnatt över natten och var totalt oätlig. Ingen vet vad som hänt. Den hade jäst! Så det blev snabb improvisation. 10 stora pizzor fick snabbt åka och inhandlas.

Imorgon har vi som sagt inget inplanerat. Vi får väl se hur lillebror mår. Hoppas febern börjar släppa.

Jo en sak till. Jag var nere på restaurangen en sväng för att titta till kakelläggarna. Snart är "Pimp my restroom"  färdigt :)

Hur var er fredag samt lördag??

Kram
Sara

Inga kommentarer: