måndag 5 oktober 2009

Söndag

Söndag och en riktigt slapp dag.

Mannen åkte och jobbade imorse och jag och barnen åt kalla pannkakor med smör till frukost :) Rester sedan gårdagens lunch. Fast egentligen var det barnens andra frukost. Eftersom Viktor vaknade vid 06.00 och inte ville sova mer (ett friskhetstecken. Han är feberfri nu) så åt han yoggi och flingor då. En timme senare åt Tess detsamma. En timme efter det var jag vid liv... 

Jag har bara varit utanför dörren 1 gång idag och då åkte jag och barnen och veckohandlade och barnen fick leka i lekhörnan en stund efter matinhandlingen. Sedan bar det av hem och jag gjorde 4 st tacopajer. De blev faktiskt riktigt bra trots plast osten....



För att ni ska få en uppfattning hur sällan jag lagar paj så förstår ni nog det om ni tittar på vad jag har för pajform. Japp, aluminium. Jag äger ingen pajform!

Jo det oxå, barnen var ute och lekte på gräsmattan när jag lagade middagen. När jag gick ut och frågade vad de grävde efter så svarade Tess att de letade efter pengar.

10 minuter senare kommer hon i och går in på sitt rum. Efter en stund kommer hon ut med en burk och det skramlar. Jag frågade vad hon hade i burken och då sa hon att hon gett upp letandet och gick och hämtade pengar från sin egen plånbok!

Vad hon skulle ha pengarna till vet jag inte. Antar att de lekte nått.

Nu är klockan snart 22.00 här och jag ska ta mig en dusch. Det har varit jättevarmt och klibbigt här idag. Efter duschen blir det att krypa ner i en nybäddad säng.
Finns det något bättre????

Kram
Sara



Ps... bara 2 dagar kvar på Häx-tävlingen Ds

Inga kommentarer: