lördag 24 oktober 2009

Khao Lak

Igår följde jag med min kära man upp till Khao Lak. Det ligger ca 2 timmar nord-väst från Aonang. Mannen skulle dit för att skriva på ett kontrakt för en ny lokal och jag hade inget bättre för mig. Jag hade bara en sak i åtanke när jag åkte dit och det var detta:



Svensk pizza i Thailand. De är sååååååå jädrans goda!

• • • •

Vart var då barnen när vi var i Khao Lak??

Tess & Viktor har höstlov i hela 2 dagar + helgen. I torsdags ringde min thaifamilj och frågade om de fick "låna" barnen över helgen. De åker nämligen till Mecka i slutet av nästa vecka och är borta i 1 månad.

Så inom loppet av 2 minuter fick jag en barnfri helg och jag njuter och gör absolut ingenting. Igår var vi i Khao Lak och när jag kom hem så gick jag ut och åt middag med min Oxford-väninna. Sedan gick vi till en pub och drack ett par öl. Dit kom sedan min kära man och vi hade alla en trevlig kväll utan att behöva titta på klockan för att inte komma hem för sent.

Idag har jag och mannen slappat. Till frukost gjorde vi en fruktsallad med mango, kiwi, äpple, pomelo och apelsin och till det åt vi musliu och yogourt. Samt kaffe så klart.

Nu har mannen precis gjort lunch som vi ska avnjuta framför TVn.

När solen börjar sjunka ska vi nog ta och gå ut en sväng.

Vad ska du göra i helgen?

Kramar
Sara

Inga kommentarer: