onsdag 2 juni 2010

Mid term break

Den här veckan har mina små busfrön skollov. Jag tycker de har skollov för jämnan på deras skola :-)

Vi har inte något direkt inplanerat och det kan väl vara till både en fördel och nackdel. Just nu är det till en nackdel. Barnen behöver aktiveras för just nu bråkas det och gnälls och de hänger runt mina ben.

Att det även är månadsskifte och jag har en massa bokföring som måste ordnas på jobbet gör ju inte saken bättre. Jaja, det är inte hela världen. Nått kommer jag väl på. Det första är att komma på en aktivitet för mig och barnen. Det här vill jag iallfall inte göra:


Bilderna knäppta i söndags på Aonangstranden.

Jag är sååå trött på att vara på stranden! Jag skulle vilja gå på bio med barnen men det går ingen bra barnfilm. Sedan är det lite tråkigt för alla filmer här är på thailändska. Så jag får sitta som ett barn och titta på bilderna och förstå var tredje mening.

♦♦♦♦♦♦♦

Vet ni vad. Imorse hade jag ett glatt mail väntandes på mig. Jag har vunnit en tävling hos Tant Ulrika. Ett halsband från Love & be proud. Blev jätteglad eftersom jag redan har ett halsband från dem och vet hur användbara de är OCH  fina. Kul, kul.

Kram

Inga kommentarer: