fredag 18 juni 2010

Fundraising

Idag ska jag och Maken till barnens skola och delta i skolans "Art Supply Fundraiser".
Vi har fått en ny Bild-lärarinna på skolan som är konstnär och hon har massor av bra idéer för bildundervisningen (Heter det bildundervisning?? Vad heter det när man har Art-class??) men detta kostar mer pengar än vad skolan har i sin buget. Så istället för att föräldrarna bara ska ge pengar så har de anordnat en "Art supply fundraiser" där vi föräldrar får komma och titta på deras konstverk, köpa en kopp kaffe och en kaka som barnen bakat och ge en donation. Personligen tycker jag detta är en bra idé medan många föräldrar inte vill betala mer pengar för att de redan idag betalar en hög skolavgift. Jag kan förstå dem men samtidigt vill jag ge mina barn det bästa möjliga.

De stora barnen har under flera veckor gjort riktigt fina batik tavlor. Kindergarten har gjort robots som mina barn är helt lyriska över. De har pratat om dessa robots under hela veckan. Imorse när barnen sjöng nationalsången smög jag in och fotograferad dem.




Visst är de söta?!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Igår på min thailektion
så kom det thai-elever dit som vi fick sitta och prata med en och en. Det gick faktiskt helt okej. Vi ställde frågor till varandra och svaren som jag fick ska jag nu sammanställa och skriva ihop på thailändska och lämna in till min lärarinna. Thai-eleven fick samma uppgift men hon ska skriva sitt på engelska. Tyckte det var roligt och en bra idé från min lärarinna.

Så nu ska jag sätta mig och skriva typ:
Hon heter Mae. Hon är 17 år gammal. Hon har en storasyster som är 34 år. Hon har inga husdjur. Hon gillar datorer osv.

Det är ungefär hur enkla meningar jag kan skriva på thai, hihi.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Efter thailektionen ikväll ska jag nog stanna kvar i Krabi. På helgen (fre-sön) anordnas en kvällsmarknad (walking street) som är riktigt mysig. Där har de även en scen och ikväll ska 4 st från barnens skola uppträda med sitt band. De sjunger och spelar. Har aldrig hört dem men tydligen är de bra. De var med i en tävling förra helgen och kom på andra plats.

Vad ska du göra ikväll?

Inga kommentarer: