tisdag 15 juni 2010

Jag är en otroligt stolt mamma!

I fredags berättade Tess fröken att Tess hade skrivit en egen saga. Jag trodde inte mina ögon när jag fick se vad min duktiga, duktiga tjej hade gjort.

Hon hade verkligen skrivit en liten saga - helt själv!



Fröken berättade att Tess hade fråga hur "wolf" stavades och "pretending" men då hade fröken sagt att hon ska använda ord som hon redan kan. Såhär skrev Tess:

"The pig is in the haws. The fox cam. It ran to the othr pig. The fox is angri. The fox saw a cat so it went to the cat. It bit the cat's tail. The fox ran awey. The end."

Jag är så förvånad. Tess är 5 år och 3 månader. Jag själv kunde nog inte ens skriva mitt namn vid den åldern :-)

Jag och Maken har bestämt oss för att åka och köpa en liten present till henne i form av ett nytt pennskrin med några pennor och ett litet fint block. Förhoppningsvis kommer hon att fortsätta att skriva.

Tänk, det räcker ju faktiskt med en bok som blir en storsäljare sedan kan hon ge sin mamma en rejäl slant ;-)

Kram från en stol mamma!

Inga kommentarer: