torsdag 17 juni 2010

Skolka från jobbet

Idag har jag som min man uttryckte sig "skolkat från jobbet".

Jag var så trött i morse så jag beslutade mig för att ta ledigt.

Eftersom Maken är i Phuket så sover jag typ ingenting om natten. Att sedan båda barnen sov i vår säng och Viktor vaknade flera gånger och hade ont i huvudet samt mardrömmar.

Han mår iallafall idag bra och jag vill tacka för alla goa kommentarer. Det var otäckt men barn tål mer än vad man tror. Jag själv hade väl däckat och blivit sängliggandes ett par dagar ;)

Viktor har för tillfället mardrömmar och inatt pratade han thai. Hörde han säga förlåt flera gånger och han bara grät och det går inte att väcka honom. Det enda som verkar hjälpa är att ta upp från sängen en stund. När jag sedan frågar vad han drömde så kommer han inte ihåg.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Efter att jag lämnat barnen så åkte jag hem och gjorde frukost och somnade ett par timmar framför TVn. Det spöregnade imorse och det var lite småruggigt (säkert bara 25 grader). Efter det så har jag förvånat mig själv och gjort köttbullar. Första gången i långpanna i ugnen och jag måste säga att det gick ju jättesmidigt.

 

Så nu hoppas jag att ikväll när jag kommer hem från min thailektion, så finner jag en tallrik med köttbullar och hemgjord potatismos.. vink vink Maken...

Snart dags att hämta kidsen.

Kram

Inga kommentarer: