lördag 12 juni 2010

Slappedag

Dagen började med ett telefonsamtal (som väckte mig) klockan 07.34. Det var Tess kompis som ringde och frågade om hon fick komma över och leka med Tess.

Om jag inte missminner mig så fick jag aldrig ringa någon kompis förens efter kl.09.00 på morgonen. Halv åtta är i mitt tycke i det tidigaste laget!

Vad har ni för regler för hemma hos dig??

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

Idag var det simskolan igen. Nu har Tess och Viktor delats in i två olika grupper så det innebär Tess går mellan 09.30 - 10.30. Sedan är det Viktors tur 10.30 - 11.30. Tur att jag bor ganska nära simskolan så det inte behöver bli som långa bilfärder fram och tillbaka.

Idag följde Tess kompis med och hon hade badkläderna under sina vanliga kläder. Då ville Tess oxå ha det. Hon såg lite rolig ut eftersom hon har en UV-tröja.






Nu sitter Viktor och bygger Duplo och Tess leker med en kompis. Grillen ska snart tändas och rotsakslådan ska in i ugnen. Ikväll blir det nog bara slappa i soffan.

Imorgon åker vi troligtvis över till Phuket för att inhandla duschhandtag och  blandare till badrummet samt toalettstolar om vi hittar några bra och fina. Vet bara inte om jag orkar en 2,5 timmes bilresa enkelväg med barnen.

Nä, nu ska jag hoppa in i duschen och sedan fixa middagen.

Kram

Inga kommentarer: