måndag 28 juni 2010

Energin höll i sig!

Jag chockade mig själv lite igår. Var helt säker på att energin skulle trappas av men icke sa nicke.

Jag gjorde mitt storkok av kryddig köttfärs-soppa, fixade varma smörgåsar till lunch och sedan åkte hela familjen ner till stranden. Maken har ont i ryggen så han tog en massage. Kidsen lekte och åt nudelsoppa. Jag satt mest och slappade i skuggan av träden och gosade med en liten bebis.



Ett par timmar senare åkte vi hem och kokade räkorna och gjorde riktigt smarriga räkmackor. Vi passade även på att koka fond utav räkskalen så nu ska jag göra fisksoppa någon dag.



Barnen lekte snällt och somnade ovaggat. Sedan dröjde det inte länge förens jag själv sov i soffan ;)

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Ikväll ska jag och Maken på 70-års kalas. Det känns lite konstigt. Hur ofta går man på 70-års kalas om det inte är en släktning?? Det är en dansk man som vi känt i många år som fyller år.

Barnen ska vara hemma med barnvakten Oy. Tess är såå glad eftersom Oy inte varit hemma hos oss på snart 6 månader och hon ska ta med sig sin lilla bebis på 3,5 månader. Viktor är glad för att han ska få leka med bebisens storebror på 6 år och Oys man är nog gladast för han kan kolla på fotbolls VM  (det sänds bara via parabol).

Nu ska jag äta lunch. Idag blir det BM Pasta dvs pasta med gorgonsola ost, strimlad biff och broccoli.

Kram

Inga kommentarer: