tisdag 8 juni 2010

Allt om Thailand

Allt om Thailand är en bra sida med många tips för de som är på väg till Thailand eller bara vill hålla sig uppdaterad om sitt favorit resmål.

Nu har det kommit till ytterligare en liten länk på deras sida som heter "Bloggar om livet i Thailand". Där hittar ni mig, tihi. Klicka på bilden så kommer ni till deras hemsida.



- - - - - - - -

Idag ska jag träffa Husprojektägaren dvs han som bygger vårt hus. Har gjort en liten ritning på ett kök som jag hoppas att han kan bygga till en bra peng. Han har nämligen en snickeriverkstad oxå. Jag har fått 2 köksofferter från två köksföretag men priserna är samma som i Sverige = dyrt. Så jag hoppas att han nu kan bygga ett till ett bättre pris. Sedan om ett par år kan vi förhoppningsvis få bygga vårat drömkök.



Jag skulle vilja ha högblanka vita köksluckor, svart bänkskiva samt svart golv. Fast alla säger att svart golv inte är så smart men det är snyggt :)

Direkt efter barstolarna så kommer det vara 2 stora skjutdörrar i glas som leder till uteplatsen. Som just nu ser ut så här:



Inte så stor trädgård men större än vad vi har idag. Funderar på att asfaltera den så man lätt kan se ev. ormar... eller inte. Jag får skaffa ett gäng katter som håller rent på tomten istället. Samt plantera några limeträd för det sägs hålla ormarna borta.

Njut av dagen,

Inga kommentarer: