tisdag 29 juni 2010

Plugga inför provet

Idag är det den stora dagen då vi ska ha prov för att kunna bocka av grundkursen i thai. Jag har tagit ledigt idag och sitter hemma och pluggar (och tittar på TV).

Ledsen att jag inte varit inne hos alla mina goa bloggvänner de senaste dagarna. Jag är snart tillbaka :)



Gårdagens kalas var faktiskt över förväntan! 100% thai dvs alla var klädda i folkdräkter, riktiga elefanter närvarade för att bringa tur och lycka, smatterband som INTE skulle vara tillåtna i Sverige, uppträdande utav thailändska barn som spelade instrument och dansade olika danser från olika delar utav Thailand.

Efter kalaset åkte jag och Maken vidare till den Irländska puben och drack en öl. Sedan åkte jag hem och Maken stannade kvar (suprise... NOT).



Nu ska jag fixa lite lunch sedan återgå till thaiböckerna.

Wish me luck!

Kram

Inga kommentarer: