onsdag 16 juni 2010

Hjärtklappningar

Oj vad Viktor skrämde mig ikväll.

Skulle borsta tänderna på barnen och Viktor ramlar ner från bänkskivan till handfatet. Ramlade med huvudet mitt i prick på den värsta platsen i hela badrummet.

I självaste hörnet av badkaret!



Det kunde ha gått riktigt, riktigt illa. Jag trodde att han skulle tuppa av utav smärta. Hela hans lilla kropp var spänd som en pilbåge och ansiktet blev blått, munnen vidöppen och ni vet tystnaden. Det kommer inte ett ljud ut från hans lilla mun. Det kändes som en evighet tills han började skrika av smärta och för en stund helt otröstlig.

Han hade änglavakt. Det blev ett ganska djupt jack men blöder knappast någonting. Jag har hållt honom vaken fram till nu för att se så han inte fått hjärnskakning.

Maken är i Phuket och kommer inte hem fören imorgon. Så jag lät båda barnen sova i våran säng. Känns skönt att ha Viktor brevid mig inatt.

Usch så otäckt.

Inga kommentarer: