torsdag 3 juni 2010

Hin Daeng - Hin Muang

Tack alla för era fina grattis-hälsningar. Det känns verkligen som en milstolpe i mitt liv här i Thailand. Trodde aldrig att vi som utlänning skulle få ett banklån. Att räntan är hög och lånetiden är kort - det är en annan femma ;-)

••••••

Idag är det torsdag. Det innebär att jag ska till skolbänken ikväll. Ser inte riktigt framemot det då jag inte gjort läxan,hehehe. Sist så skulle vi ha prov och jag hade pluggat riktigt mycket och kunde stava alla kroppens kroppsdelar. När vi sedan kom dit så fick vi inget prov. När jag kom hem klagade jag för Maken och sa att jag pluggat helt i onödan. Då skrattade han och påminde mig om att jag inte är en fjortonåring längre. Haha, han har ju så rätt. Jag pluggar ju faktiskt inte för att klara proven (som man så många gånger gjorde i skolan).

••••••

Satt och tittade lite bland gamla bilder och hittade en bild som jag personligen tycker är fin. Jag tog den när jag var och dök på Hin Daeng - Hin Muang. Blir inte att man kommer dit så ofta då det ligger 2, 5 - 3 timmar med speedboat ifrån Aonang. Samt att jag aldrig är ute och dyker längre. Varför vet jag inte. Jag tror det beror på att jag har det så lätt tillgänligt och tänker att jag gör det imorgon. Sedan skjuter jag på det hela tiden.




Ett stim med "Batfish"

Har du dykt någon gång???

Inga kommentarer: