fredag 4 juni 2010

Tjat, tjat och så lite mer tjat

Min 3 åriga son har kommit in i en "Jag-orkar-inte"-period. Han orkar inte äta, han orkar inte klä på sig, han orkar inte städa bort leksakerna. Undrar hur han kommer att bli som tonåring....

Just nu sitter jag och tjatar på att han ska äta upp sin smörgås. Tess har för längesedan lämnat matbordet och leker just nu glatt med katten. Viktor han sitter och gnäller om hur mycket han inte orkar äta upp smörgåsen. Han säger inte att han är mätt utan att han inte orkar äta. 

Tjat, tjat och så lite mer tjat så är snart smörgåsen i Viktors mage och jag själv suckar lite för mig själv.




Idag landar bloggvännen Sara på Krabis flygplats.  Det ska verkligen bli skoj att få träffa henne och hennes familj. När jag började blogga trodde jag inte i min vildaste fantasi att jag skulle träffa en bloggare "in real life".

Min blogg var tänkt för min familj och mina närmsta vänner i Sverige. Istället för att skicka 15 emails så räcker det med ett inlägg i bloggen och den som vill läsa kan läsa. Som sagt, trodde aldrig att jag skulle finna så många underbara och härliga människor :-) 

Idag blir det nog stranden med Sara och hennes familj. OM de inte är för trötta.

Jag hoppas du får en härlig fredag!

Kram

Inga kommentarer: