torsdag 1 juli 2010

Prov, regn och barnkalas



Heej,

Jag klarade provet! Jag fick ju inte direkt 100% men jag klarade mig. Liiite besviken eftersom jag gjorde ganska många småfel, vilket stör mig. Nu har jag 2 veckors ledigt från skolan så det innebär lite mer tid för bloggandet.

Jo, en sak jag måste fråga er om. Idag är Tess & Viktor bjudna på barnkalas på Swensens som är en glasskedja. Det är ju kul eftersom barn gillar glass.

Nu kommer min undran. Varför lägger man ett barnkalas mitt i veckan? Sedan är kalaset klockan 17.30. 17.30???? vad är det för tid. Det är ju mitt i middagen. Vi äter middag klockan 18 varje dag. Jag tycker det är en märklig tidpunkt med tanke på att de bara kommer att bjuda på glass, ingen mat. Har jag fel??

Lågsäsongsvädret har gjort sig till känna den sista tiden dvs regn, regn och regn. Men vad gör det, det finns ju ändå inga turister. Sitter varenda turist hemma och degar ihop framför fotbollsVM eller vad?? Det ska bli såååå skönt när skiten slutar så att det börjar hända något i Aonang. Det tryter i kassan!

Påtal om kassan. Idag är det lönedag och en av min staff åkte till banken för att hämta lite cash till lönerna. Hon kom tillbaka tomhänt. Min bank är stängd idag!!! Utan förvarning. Satt bara en skylt att det är stängt idag. Det är inte ens någon röd dag idag eller någon högtid. Så störigt. Så nu sitter jag här och funderar hur jag ska fixa lönerna.  Skulle behöva hitta den där affären som Viktor pratade om där man kan köpa pengar ;)

Kram på er!

Inga kommentarer: