söndag 1 november 2009

Vilken dialekt?

Jag kom på en sak när jag och Viktor satt och åt lunch. Vilken dialekt kommer han att prata? Han lät så rolig idag och han fick till några mycket märkliga R. Jag har faktisk ingen aning om vad Tess & Viktor har för dialekt.

Eftersom jag själv har en ganska säregen dialekt med en salig blandning så är det inte en dialekt de kommer snappa upp. Jag är född i Sundsvall men uppväxt i de småländska skogarna. Min kära man är från Norrköping. Det låter ju inte som någon bra grund för en fin dialekt för kidsen,haha.

¤  ¤  ¤  ¤

Imorse vaknade jag med migrän (gick och la mig med huvudvärk) och var inte alls sugen på att kliva upp. Men då Tess skulle iväg till GB (ett äldre svenskt par som brukar vilja rå om Tess då och då) och hon inte varit där på mycket länge, så kom hon och drog i mig och ville att jag skulle kliva upp. Hon och B skulle ta lokalbussen in till en marknad i Krabi och handla födelsedagspresent åt MIG :)

Min käre make. Om du läser det här. Gå gärna in här och läs.... Den orange matten skulle fortfarande passa perfekt i vardagsrummet :)

Jag skjutsade Tess till GB och sedan åkte jag och Viktor vidare till restaurangen. Var tvungen att åka ner dit eftersom det är den 1:e = lönedag. Tur att jag har en ekonomiansvarig som sköter utbetalningarna för jag skulle inte ha klarat av att räkna sedlar idag. Här sköts alla löneutbetalningar med kontanter. Det finns inga smidiga överföringssätt via banken.

Efter det var avklarat åkte jag och Viktor ner till stranden och jag fick mig en rejäl omgång på massagen. Tog bara huvud, axlar, rygg och jag njöt inte alls. Det gjorde skitont! Men jag behövde massagen då hela jag var som en ända stor knuta.

Efter massagen åkte vi direkt hem. Ingen av oss (jag och Viktor) var hungriga så vi gick och sov middag. Aircondition på max och fördragna gardiner. 1 h 45 min senare vaknade jag utav mig själv och migränen är borta :) Nu känns det mest som en dålig bakfylla men helt klart att föredra mot en migrän.

Lunchen är nu avklarad och Viktor leker och jag surfar.

¤  ¤  ¤  ¤

Ikväll blir det en lugn kväll. Har lovat Viktor att han ska få bada med vattenslangen och badbaljan ute på gräsmattan. Det får bli mycket senare för just nu är det klarblå himmel och ingen skugga på vår tomt. Min make var tvungen att åka till Koh Lanta idag och kommer tillbaks imorgon. Han skickade mig ett sms för en stund sedan och berättade att båtfärjan de åker med hade gått sönder och de legat och guppat i 1 timme. Hehehe Amazing Thailand.



Önskar dig en härlig söndag,

Kram
Sara


Inga kommentarer: