torsdag 12 november 2009

Torsdag

Barnen sover sött i sina sängar.

Vi har varit inne i Krabi och veckohandlat
. Det tog lite längre tid än beräknat så vi stannade till på KFC och åt middag. Mat från alla delar av kostcirkeln - not - Friterad kyckling, ostpuffar och pommes och vatten :)

På väg från skolan så började det spöregna och det var så kraftigt att jag var tvungen att köra in till sidan för en stund. Då frågade Tess:
- Tror du det regnar på mormor? Nä förresten, jag vet att hon har en tjock jacka så den har hon nog på sig just nu. Eller hur mamma?! Mamma, har mormor ett stor hus där uppe? Det tror jag att hon har.

Söta Tess, hon tänker väldigt ofta på mormor och har SÅÅÅ många frågor.

Något annat som hon tänker på 24 timmar om dygnet just nu är Santa Claus. Hon undrar om Santa Claus och Jultomten är två personer och isåfall vem som kommer till oss. Hon frågar varje kväll om hon har varit snäll (för annars kommer ju inte tomten som ni alla vet). I bilen in till Krabi så somnade hon och när jag väckte henne så berättade hon att hon drömt om Tomten och hon hade frågat honom vad han önskar sig i julklapp. Hon kunde inte berätta det till mig för då kanske Tomten hör, och så pekade hon upp mot himlen :)

Nu slog det mig. Jag måste fråga vad Jultomten heter på thai :) Varje morgon på väg till skolan har hon thai-lexikon med mig. Imorse lärde jag mig ordet cykel och nått mer som jag redan har glömt bort, haha.

Nu ska jag titta på "17 kids and counting".

Varför vill man ha 18 barn???

Kan någon svara på det??

För mig låter det helt absurt! Fast den familjen verkar inte helt normal. De känns lite som en sekt. De hemskolar sina barn, kontrollera datorn och begränsar TV-tittandet till minimalt och det är många religösa inslag och deras värderingar är väldigt olika många andra.

Jo, en annan sak. Ikväll är det första kvällen som jag känner att säsongen har dragit igång. Det är många gäster i restaurangen och det gör mig glad i hela kroppen :)

En glad kram
Sara


Inga kommentarer: