onsdag 25 november 2009

Kan själv!

Imorse fick jag verkligen en liten chock när jag kliver upp och ser att Tess har tagit fram och klätt på sig skolkläderna, hon har dukat fram en varsin yoggi och vatten åt henne och Viktor. Samt att jag hittade dem inne på toaletten där Tess försöker dra upp blöjan på Viktor (som själv gått på toan).

När de satt och åt hör jag Viktor fråga Tess om han kunde få en smörgås. Javisst, säger Tess och reser sig upp och går ut i köket. Där hittade jag henne ståendes på en pall och frysfacket öppet och hon står på tå för att försöka nå rostbrödet. Söta Tess :)

Hon fick liiite hjälp med osthyvlingen och att sätta i kontakten till brödrosten. Resten fixade hon själv. Hon frågade om hon fick lov att borsta tänderna själv. Vilket jag inte kunde säga nej till. Normala fall borsta jag alltid först och därefter får barnen borsta själva ett tag. Viktor fick oxå borsta suga av tandkrämen själv...

Här kommer några bilder tagna imorse på deras skola.


Viktor och hans kompis Teddy


Morgonuppställning med flagghissning och alla sjunger den Thailändska nationalsången - VARJE DAG!

För er som är nyfikna så kan jag berätta att kossan är tillbaka med sin följeslagare :)

Kram och trevlig onsdag!
Sara


Inga kommentarer: