måndag 23 november 2009

Helgen borta...och måndagen här

Helgen har varit lugn men började lite dramatiskt.

Tess ramlade och slog tinningen mot soffbordets ena hörna. Blodet droppar och det enda som Tess får fram mellan gråten är : Jag vill inte till doktorn. Jag vill inte ta någon spruta. Måste jag? Måste jag?

Stackars Viktor står och tittar på och ser helt förskräckt ut. Jag ringer Stefan som kommer hem på nolltid men som tur var så har det slutat att blöda. Hon fick ett stort jack vid vänster tinning och så fort jag sa att hon inte behövde åka till sjukhuset så ville hon gå till spegeln för att se hur det såg ut. Resten av kvällen satt hon och visade Viktor sitt sår och till slut fick hon ett stort Kitty påster och allt var som ur världen. Tills imorse på skolan. Det första hon gjorde var att springa fram till lärarinnan och visade såret :)

I lördags på dagen var Tess hos B och Viktor var nere på stranden och lekte. Jag och Stefan var inne i Krabi en sväng och fixade lite med jobbet.

I går lagade jag Älgfärssoppa men utan älg.. Lite svårt att få tag på det här så det blev på vanlig nötfärs. Den blev riktigt god. Tess gjorde fruktsallad tillsammans med Stefan och Viktor hjälpte mig med disken. En lugn söndag med andra ord.

 






Vad gjorde du i helgen??

Kram
Sara som ni ska ha staffmöte

Inga kommentarer: