tisdag 3 november 2009

Blandade känslor

Imorgon är det min födelsedag och jag har inte sett fram emot den då jag tror att saknade av min kära mor kommer att bli stor. Jag har försökt undvika att tänka på den men då min dotter älskar födelsedagar och frågar mig hela tiden hur många dagar det är kvar till min födelsedag. Då är det svårt att undvika att tänka på den.

Tack vare min dotter så ser jag nu fram emot min födelsedag. Hon är fantastisk. I helgen var hon och B inne i Krabi och handlade en födelsedagspresent till mig. När hon kom hem sa hon så här:

Mamma, jag har en suprise till dig!! Men den får du inte nu. Den ska du få på din födelsedag. Jag ska gömma den under min huvudkudde och sedan på din födelsedag ska jag ta fram den och säga Happy Birthday och sedan öppnar du presenten och blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ här glad (och så håller hon upp händerna och visar). Då säger jag- Suprise :)

Ikväll blev hon lite ängslig och jag såg att det var något och när jag frågade henne så säger hon med gråten i halsen att hon inte kan sjunga Happy Birthday sången på svenska. Då sa jag att det går bra på engelska oxå men det ville hon inte. Så vi övade på den svenska ett par gånger.

Ikväll när hon gick och la sig så sa hon:
Mamma, imorgon när jag kommer in och sjunger för dig så får du sova och när jag sjungit färdigt får du vakna. Okey mamma?

Älskade Tess- mormors flicka. Du är så go!


Jag och Tess för 4 år sedan

Godnatt kram
Sara

Inga kommentarer: