tisdag 23 februari 2010

Snacks till barnen?

Vad brukar du ge ditt barn för mellanmål eller snacks?

Mina barn är alltid vrålhungriga när jag hämtar upp dem på kindergarten. När jag kommer dit får de alltid en drickyoggi. Skulle jag glömma det så går jorden under och det blir ramaskrik. Så jag försöker att inte glömma bort det...

När vi kommer hem brukar vi ha fruktstund eller en liten sandwich, som oftast avrundas med en handfull med det här:



Japp, du såg rätt. Det är små friterade anchovisar. Smakar enligt mitt tycke kattmat! Men mina barn gillar det starkt. Vilket inte har mig något emot, då det är riktigt bra och nyttigt snacks.

Men nu undrar jag, är sötmandel bra att äta eller inte?

Ps. hittade den här bilden. Fick mig att börja skratta. Hoppas inte jag köper fel i affären nästa gång...

Inga kommentarer: