fredag 12 februari 2010

Kan detta vara slutet????

Shhhhhhh, inte så högt. Jag vågar egentligen inte skriva det här inlägget, men jag måste ändå. Så just nu "viskar jag fram orden".

Ni vet att jag vill att Viktor ska sluta med nappen. Han har nu fyllt 3 år och blir mer och mer nappberoende. Det går alltså åt fel hål. Så jag har försökt (under en längre tid) prata med honom om att sluta med nappen. Att han kan ge den till Tomtens små nissar. Eller vår barnvakts kommande bebis, men svaren blir alltid densamma - NEJ!

Igår printade jag ut 3 olika bilder på Lego. Tog med dem hem och sa att om han slutar med nappen så kan någon av dessa lego-satser bli hans. Han valde (självklart den dyraste!! Hur lyckas de med detta??) en och så tejpa vi upp bilden på toalettdörren.



När det var läggdags sa han själv: -Mamma, ikväll ska jag inte ha nappen.

Han gick och la sig utan nappen och somnade. Han vaknade ett par timmar senare och var jätteledsen men ville inte tala om varför. Det enda han upprepade om och om igen var: -Jag vill inte. Jag vill inte. Jag vill inte.

När jag frågade vad han inte ville så svarade han inte.

Jag satt hos honom och strök honom på ryggen tills hans somnade. Sedan sov han hela natten.

Håll tummarna för att det kommer att gå lika bra ikväll!!!!!

Nu ska jag ta och klicka hem hans lego (jag såg precis att detta legot verkar vara lite för avancerat för hans ålder men vad ska jag göra. Beställer jag ett annat så ser han det direkt).

Kram



Inga kommentarer: