fredag 19 februari 2010

Bank nr2.

Idag har vi träffat en annan bank. Vi fick höra på omvägar att Bangkok Bank ska vara bättre. De ger ett snabbare besked samt bättre villkor. Den första banken har jag gett upp för de behöver en himla massa dokument samt att villkoren är sämre. Så jag hoppas på den här banken.

Tyvärr är det fortfarande lång väg kvar. Vi måste göra ändringar på företagspapprena, som jag egentligen inte vill göra. Något som tar emot är att be andra om hjälp och det är just vad jag nu behöver göra nu. Bara att bita ihop och svälja stoltheten. 

0 - 0 - 0 - 0 - 0 - 0

Igår satt jag och dagdrömde och började planera hur köket ska se ut. Jag kom inte så långt för det finns 1000 idéer. Det som jag tycker är lite svårt är att försöka föreställa sig hur något ska se ut. Här köper man huset totalt tomt. Se bilden nedan. Det finns inget mer än kala väggar.


(Tänk inte på färgerna eller golvet. Detta är bara ett visningshus.)

Så som på bilden med beskrivning är hur jag grovt planerat nedanvåningen. I köket vill jag bygga en stor köks-ö i mitten och bara använda låga skåp dvs inga väggskåp. Köket är typ 4x4 meter. Vid fönstret skulle jag sätta diskbänken. Ungefär så långt har jag kommit, haha.

Några förslag?? De mottages med glädje!!


Inga kommentarer: