onsdag 17 februari 2010

Slutat med nappen :)

Nu är det en vecka sedan Viktor slutade med nappen. Första kvällen somnade han utan problem men vaknade efter ett par timmar och ville inte mer. Jag satt hos honom till han somnade.

Kvällen efter det var jag borta. Stefan berättade att han denna kväll sa att han INTE var någon stor pojken. Han var fortfarande en liiiiiiiiiiiten pojke som behövde sin napp. Han ville INTE ha något lego bara sin älskade napp. Som tur var gav Stefan inte vika utan han fick somna utan nappen.

Efter denna kväll har det inte varit några problem. Han säger själv att han är en stor pojke och inte behöver nappen.

Så i eftermiddags så la vi napparna (samt bilden på legot han önskar sig av Tomten) i ett kuvert och han gick ut i trädgården och la kuvertet under vår bouganvilla.

Som tur var så somnade vi alla (normalt sätt brukar bara Viktor sova). Jag vaknade före de andra och sprang ut och bytte ut paketet.

När de sedan vaknade så lekte de som vanligt ett tag och sedan fick de syn på paketet. Båda sken upp som en sol och kunde inte fatta hur Tomten hade hunnit dit så fort. De börjar prata med varandra om hans renar och att de har superpower och går giant-fort.



Så eftermiddagen har gått i legots tecken. Det är ju riktigt roligt att bygga lego :)

Ikväll åkte vi till restaurangen och åt Vietnamesisk sjötunga med en grönsaksragu, bacon och potatis - mums.

Sedan åkte vi hem och byggde lite mer lego. När klockan var 21.00 så tyckte jag att det räckte för idag.

Nu är klockan snart 22.00 och jag ska inta ryggläge och zappa. Lär väl inte finnas nått roligt på TVn. Igårkväll kollade jag på TV4play. Kul att kunna se lite svenska program. Tyvärr kan jag inte se alla då de är "spärrade" utanför Sveriges gränser.

Kram o godnatt,

Inga kommentarer: