onsdag 17 februari 2010

Jordgubbar

Jordgubbar förknippar jag otroligt mycket med den svenska sommaren.

Finns det något godare än att plocka in sol-varma jordgubbar ifrån trädgården som sedan äts med "gräddmjölk" och lite socker??

Igår köpte jag och barnen jordgubbar. De äts på ett litet annorlunda sätt här...



◊ ◊ ◊ ◊
 
Idag har jag och kidsen varit nere på stranden igen. Det blev bara 3 timmar, sedan gav jag upp. Det kryllar av turister, varmt, saltigt, sandigt och klängiga barn. Nä, vi åkte hem och så somnade vi alla med full aircondition i våran säng.

Igår skrev jag att vi hade fredagsmys på en tisdag. Idag är det onsdag dvs "lill-lördag" så barnen har faktiskt fått lite smågodis (jag åt inte upp allt igår). Nu tittar de på "Clifford the big red dog". Jag försöker kyla ner mina solbrända axlar med lite färsk plockad aleovera.

Snart ska jag och barnen gå ut och titta om Tomten varit här och hämtat Viktors nappar och lämnat någon present. (Tur att båda barnen somnade tidigare och jag hann vakna före dem ;) )

Kram kram

Inga kommentarer: