tisdag 16 februari 2010

En dag på stranden

Idag har jag och barnen varit på stranden hela dagen.

Vi har badat, ätit Subway-lunch som jag åkte iväg och köpte lite snabbt på en mopp, barnen har lekt och jag fick mig en skön massage. Jag fick även lite egen tid och gick fram och tillbaks längst med Aonang stranden. Jätteskönt. Men fy vad mycket turister det är här just nu. Som privatperson får jag rysningar och längtar till lågsäsongen. Då kan man gå hela strandremsan utan att möta en enda människa. 

Yrkesmässigt är det givetvis rena paradiset just nu. Massa turister = många gäster i restaurangen = en glad Thaison :) 

Lite bilder från idag på mina änglar busfrön. 

Nybadade och nyduschade. Mina barn är nog lite thailändska. Så snart de har badat klart gå vi bakom massagehyddorna, där det finns en liten vattenslang med färskvatten. Där duschar barnen av sig och sedan på med talk, kläder och därefter kan man fortsätta att leka. De springer nästan aldrig omkring halvnakna på stranden. Då säger thaifamiljen ifrån,hehe.

#####

På väg hem från stranden fick jag ett enormt sug efter pizzasallad.

Så jag stannade på vägen hem och köpte vitkål. Hem och strimla och fram med olja, vinäger - VA??? - vinägern slut!! In med ungarna i bilen, ner till byn och köpa vitvinsvinäger. Hem igen och färdigställa pizzasalladen.

Sedan blev det Pizza Company (som Pizza Hut) hemleverans och fredagsmys på en tisdag:)

Maken är på Koh Lanta och kommer inte hem fören på torsdag. Lika tråkigt varje gång han åker iväg men sånt är livet.

Nu väntar jag på att barnen ska bli trötta och vill gå och lägga sig. Sedan ska jag ta fram stora godisskålen :)

Kram

Inga kommentarer: