torsdag 4 februari 2010

Jag bor i paradiset!



När jag ikväll körde moppen ner till restaurangen så fick jag en härlig pirr känsla i kroppen. Klockan var 17.00, solen börjar sakta gå ner, det luktade nyklippt gräs (vilket är ovanligt här), jag hörde skratt från ett gäng turister, longtailbåtarnas motorer och jag fick känslan av att vara på semester. Då insåg jag att det var jag inte. Det här är min vardag. Jag bor i paradiset! En härlig känsla när den infinner sig.

* * * * * *

Maken är hemma med barnen. Han satt med Tess och hjälpte henne med engelska läxan, när jag åkte. Hon har blivit så duktig på att läsa. Hon kan nu läsa enkla meningar på engelska. Ni vet meningar som " The cat is on the hat", "The bat sat on the hat", osv. Jag måste nog erkänna att jag är mycket stolt över henne. Hon har ännu inte fyllt 5 år och är på god väg att knäcka "läs-och-skriv-koden".

Hur gammal är man i Sverige när man lär sig läsa och skriva, generellt??

* * * * * *

Idag har jag varit hos doktorn och tagit ut men P-stav. Har haft den i 3 år och det var dags att ta ut den. Nu sitter jag här med ett stort blåmärke på insidan av överarmen, ett stygn som ska vara där 1 vecka och ett frågetecken på nästa preventivmedel. Jag har den senaste veckan gått omkring med konstant huvudvärk och drabbats utav 2 migränattacker. Någonstans har jag läst att något av preventivmedeln som finns kan hjälpa mot migrän dvs att de uteblir. Nu hittar jag inte vilket det är. Är det p-spruta?

Vet du????

I need some help!!!
--------
Kl. 18.32 Tillägg till början av mailet

Min kock kom precis in med en frozen mojito.. Livet är bra härligt!

Inga kommentarer: