fredag 18 september 2009

Veckans bekännelse

♥ ♥ ♥ ♥          ♥ ♥ ♥ ♥




Jag är en Oprah Winfrey show fan!

Förra sommaren var jag och familjen i USA och hälsade på mannens syster m familj.

Mannens syrra, söt som hon är, hade försökt fixa biljetter till hennes show men tyvärr så spelar Oprah inte in några shower under sommaren. Så när vi var i Chicago fick vi nöja oss med att se henne på affisher och få studion utpekad för oss.

Är det någon som funderar på att åka till Chicago så kan jag varmt rekommendera att åk då de röda bussarna. Guiderna är jätteduktiga, roliga och man lär sig mycket spännande om staden och det är ett smidigt sätt att ta sig runt. Man kan hoppa av och på när man vill.

 (Bild lånad av Tracy Collins)


Vad jag däremot inte gillar är den här damens tv-show:



Martha Stewart och hennes tråkiga program
(inte kokböcker, magasin osv bara showen)!
Jag blir tokgalen när hon ger sina dumma råd. Det värsta är när hon ska hälla ut varm vätska i diskhon VARJE gång tjatar om hur avloppsrören kommer att gå sönder och genom att sätta på kallvattnet undviker detta.

Vad är hennes avloppsrör gjorda utav? Jag har under mina 33 år aldrig skruvat på kallvattnet när jag häller ut pastavattnet och våra avloppsrör är hur bra som helst. Är kvaliteten så dålig i USA??

Sedan tycker jag inte om hennes sätt att förklara för tv-tittarna hur man gör saker och ting. Hennes sätt att tala är som att hon pratar med ett gäng fyra åringar. Hon verkar inte ha så höga tankar om amerikanarna.

Hur många bloggvänner kommer jag att förlora nu???
Vem är din favorit??

Inga kommentarer: