torsdag 24 september 2009

Härlig tjejdag!


Natten blev ganska sömnlös. Sov till och från men vaknade för minsta lilla ljud så jag var väldigt trött när dottern väcker mig strax efter 6 och säger att hon är vrålhungrig. Trött, huvudvärk och fiskbens-ont-i-halsen klev jag upp och ville slänga in handuken redan där och då.

Men efter en dusch, kaffe och en skål havregrynsgröt (Japp, ni läste rätt. Jag har börjat äta havregrynsgröt som jag verkligen inte tycker är gott. Men det är en bra frukost som man står sig länge på.) kändes allt lite bättre.

Jag jobbade ett par timmar på morgonen och väntade på att min väninna skulle vakna. Hon ville ha sovmorgon.

När hon väl vaknat blev det en härlig lunch tillsammans. Vi åkte sedan vidare och fick massage. Jag tog en klassisk thaimassage samt manikyr. 2 massager + 1 manikyr kostade idag 250 Baht ca 50 sek. De har specialpris, typ Happy Hour mellan 11-14 och då får man 50% rabatt på allt. Jäkligt bra pris. Eller vad tycker du???

Något badande i havet blev det inte eftersom det har regnat i princip hela dagen. Det gör mig inte så ledsen. Ska sanningen fram så kände jag inte alls för att bada. Vattnet är mycket kallare nu än på högsäsongen eftersom vinden ligger fel. Just nu ligger vattentemparaturen runt 28 grader. Vilket för mig klassas som kallt vatten. Snälla, skäll inte på mig nu men jag har vant mig vid värmen.

Efter hämtning av kidsen på kindergarten åkte vi hem och pysslade med play dough och la golvpussel. Senare åkte vi ner och hälsade på min kära make på jobbet och åt middag på restaurangen.

Nu ligger snäckorna och sover och jag ska lägga mig i soffan och titta på TV och surfa runt och hälsa på er andra.

Kramar Sara

Inga kommentarer: